Pozyskuj klientów dzięki LinkedIn

Co sprawia, że nie pozyskujesz klientów z serwisów społecznościowych?

Jest kilka powodów, dlaczego nie pozyskujesz klientów na swoje usługi lub pozyskujesz ich za mało korzystając z Facebooka, Instagrama lub innych miejsc w sieci. Oto kilka z nich:    
  • Próbujesz sprzedawać lub docierasz do niewłaściwej grupy docelowej.
  • Próbujesz dotrzeć do wybranej grupy niewłaściwymi kanałami. 
  • Nie wiesz, jak to robić, działasz metodą prób i błędów.
  • Nie masz określonych jasnych celów i strategii działania. 
  • Mylisz marketing ze sprzedażą lub odwrotnie.
  • Skupiasz się cały czas tylko na wybranych etapach pozyskiwania klienta zamiast na całym procesie marketingu i sprzedaży.  
  • Nie planujesz sprzedaży, nie mierzysz wykonywanych działań i efektów.  
  • Nie korzystasz z narzędzi, które ułatwiają i przyspieszają Twoją pracę.
  • W swoich działaniach pomijasz LinkedIn.

LinkedIn - najlepsza platforma do sprzedaży usług

LinkedIn to w tej chwili najlepszy i najbardziej dopracowany pod kątem sprzedaży serwis społecznościowy. Dzięki niemu dotrzesz ze swoją ofertą do klientów, bez względu na to, czy działasz w segmencie B2B czy B2C. 

Gdy opanujesz podstawy LinkedIn i wdrożysz wiedzę ze szkolenia:

  • Będziesz mógł identyfikować i docierać ze swoją ofertą bezpośrednio do osób, które faktycznie podejmują decyzje zakupowe w firmach.
  • Twoje publikacje będą docierać do 5 000 i więcej odbiorców, bez inwestowania w płatne formy promocji. 
  • Dołączysz do elity 2% przedsiębiorców, którzy publikują i docierają do klientów przez LinkedIn.
  • Zbudujesz aktywną i wspierającą sieć kontaktów, która pomoże Ci realizować Twoje cele biznesowe.
  • Wypozycjonujesz się jako ekspert, który jest rozpoznawalny nie tylko na LinkedIn.
  • Zaczniesz otrzymywać propozycje współpracy od partnerów biznesowych, którzy będą chcieli z Tobą współpracować.
  • Pozyskiwanie klientów z rekomendacji będzie łatwiejsze, niż kiedykolwiek wcześniej.  

Żeby to się stało, musisz nauczyć się kilku rzeczy. 

Kompleksowe szkolenie z LinkedIn - czego się nauczysz?

Program zawiera wszystko, czego potrzebujesz, żeby zacząć skutecznie działać i pozyskiwać klientów poprzez LinkedIn. Zaczynamy od podstaw i na każdym spotkaniu dokładamy kolejne elementy.

Podczas warsztatu 1 na 1 przerabiamy następujące tematy:

  1. Szybkie wprowadzenie do platformy LinkedIn.
  2. Twoje cele biznesowe – po co jesteś na LinkedIn.
  3. Persona zakupowa – kto jest Twoim klientem.
  4. Twoja oferta – co sprzedajesz i jak to robić na LinkedIn.
  5. Trzy główne strategie działania na LinkedIn.
  6. Twój osobisty profil osobisty i strona firmowa na LinkedIn. 
  7. Budowanie sieci kontaktów zgodnych z personą.
  8. Co publikować – rodzaje treści na LinkedIn.
  9. Pomysły na treść.
  10. Ścieżki pozyskiwania klient.

Etapy szkolenia: diagnoza, szkolenie, wsparcie po szkoleniu

Dlaczego standardowe szkolenia grupowe i kursy online, oferowane przez trenerów LinkedIn  bywają nieskuteczne?

  1. Rozpoczynasz szkolenie bez wcześniejszej analizy Twoich potrzeb.
  2. Dostajesz zbyt dużą porcję wiedzy na raz, żeby wdrożyć ją od razu.
  3. Brakuje pracy z trenerem 1 na 1, podczas której możecie się skupić na Twoich indywidualnych wzywaniach i trudnościach.
  4. Pomiędzy kolejnymi modułami szkoleniowymi brakuje czasu na wdrożenie wiedzy w praktyce.
  5. Brakuje kontaktu z prowadzącym po szkoleniu. 

Proponuję inne podejście do szkolenia

  1. Rozpoczynamy współpracę od gruntownej analizy Twojego biznesu
    Realizujemy to podczas 2 godzinnej sesji diagnostycznej wg metody SPOCO Puls, która pozwala ocenić słabe i mocne strony Twojego biznesu oraz wyznaczyć cele i zadania, które są najbardziej adekwatne w Twojej sytuacji. Dzięki tej wstępnej analizie, możesz spojrzeć szerzej na swój biznes. Pozwoli to określić Twoje cele na LinkedIn zgodnie z faktycznymi potrzebami.
  2. Materiał jest podzielony na 4 przyswajalne moduły
    Każdy moduł zawiera porcję wiedzy, którą potrzebujesz, żeby skutecznie realizować swoje działania na LinkedIn. Przewidziane są również ćwiczenia, które pozwalają Ci wdrożyć teorię w praktyce.
  3. Nauka przebiega w formie spotkania 1 na 1 online
    Podczas spotkań pracujemy nad Twoim profilem, przygotowujemy dla Ciebie strategię działania na LinkedIn i pomagam Ci w przygotowaniu Twoich pierwszych publikacji. Cały czas masz możliwość zadawania pytań i wątpliwości, które omawiamy na bieżąco.
  4. Pomiędzy sesjami masz czas na realizację i sprawdzenie w praktyce wszystkiego, czego się uczysz
    Tygodniowe przerwy pomiędzy sesjami umożliwiają Ci wdrożenie i przetestowanie wiedzy w działaniu. Dzięki temu, w trakcie naszej miesięcznej współpracy realizujesz stopniowo wszystkie działania, które pozwalają pozyskiwać klientów po przez LinkedIn.   
  5. Otrzymujesz dodatkowe wsparcie po szkoleniu
    Każdy uczestnik mojego szkolenia dołącza do grupy na Facebooku dla absolwentów. Tam otrzymujesz wsparcie ode mnie i innych uczestników, możesz konsultować swoje publikacje, uzyskać odpowiedzi na swoje pytania i poznawać ciekawe osoby, które rozwijają swoją wiedzę z LinkedIn. 
  6. [Opcjonalnie]: Jeśli wybierzesz pakiet LinkedIn VIP, otrzymasz 3 miesiące indywidualnego wsparcie po szkoleniu.  Podczas każdego z 14 tygodni odbywamy ok. 1 godzinną sesję, podczas której towarzyszę Ci w Twoich działaniach, pomagam identyfikować problemy i pracować nad realizacją Twoich celów biznesowych.    

LinkedIn i SPOCO® – idealne połączenie

LinkedIn jest narzędziem, które pozwala skutecznie realizować cele marketingowe i sprzedażowe, budować zasięgi organiczne i markę eksperta. Żeby skutecznie określić cele i plan realizacji, potrzebna jest  właściwa diagnoza sytuacji wyjściowej. Najbardziej kompleksowe narzędzie diagnostyczne, z jakiego korzystałem to SPOCO Puls. Metodyka SPOCO® pozwala spojrzeć w sposób systemowy, całościowy na firmę lub projekt.     

Fundamenty zrównoważonego biznesu zawarte są w równaniu S=POCO. Sukces (S – success) jest efektem inwestycji w Ludzi (P – people), Organizację (O – organization), Społeczność (C – community) i Ofertę (O – offer). To  jest nasze SPOCO. 

Formuła SPOCO

Każdy z fundament zawiera po 3 obszary. Daje to łącznie 15 obszarów biznesowych, które analizujemy i możemy rozwijać korzystając z podejścia SPOCO®. Zostały one zdefiniowane i sprawdzone na próbie ponad 100 firm i organizacji non-profit, w Polsce i Wielkiej Brytanii. SPOCO® sprawdza się zarówno w małych, jednoosobowych firmach, średnich (do 50 osób) oraz w zespołach projektowych i działach dużych korporacji. 

SPOCO® było tworzone z myślą o społecznościach

Metodyka SPOCO® jest mocno osadzona w działaniach społecznościowych. Społeczność jest zdefiniowana jako jeden z pięciu fundamentów modelu (komponent (C) – Community). Wychodzimy z założenia, że myśląc o rozwoju w dłuższej perspektywie, powinieneś świadomie angażować się w aktywności w Twoim otoczeniu. Dzięki temu będziesz mógł mniejszym kosztem docierać do potencjalnych klientów i skutecznie sprzedawać swoje rozwiązania. 

Jeśli przyjąć, że klient potrzebuje od 7 do 16 razy (w zależności od źródła) zetknąć się z firmą i jej ofertą, zanim podejmie decyzję zakupową, to aktywność w mediach społecznościowych może znacząco przyspieszyć tę decyzję.  

W trakcie sesji SPOCO® Puls badamy m.in. jak mocny jest Twój obszar społeczności. Na podstawie kompleksowej diagnozy i porównania z pozostałymi obszarami biznesowymi, możesz wyznaczyć cele i odpowiednie działania, które będą osadzone w kontekście Twoich innych działań biznesowych. Cele te będziesz mógł zrealizować dzięki LinkedIn, który jednym z najskuteczniejszych narzędzi docierania do społeczności biznesowych.

Jak to przebiega w praktyce?

Etap 1. Diagnoza biznesu metodą SPOCO® Puls

Na wstępie przeprowadzamy SPOCO® Puls, czyli badanie diagnostyczne wszystkich 15 obszarów Twojego biznesu. Sesja diagnostyczna odbywa się on-line i trwa ok. 2 godzin. Kończąc ją: 

  • Masz zdiagnozowane i opisane wszystkie kluczowe obszary Twojego biznesu.
  • Wiesz, które z nich są mocne, a które wymagają poprawy.
  • Wybierasz najbardziej potrzebne działania, które powinieneś wykonać w obecnej sytuacji.
  • Otrzymujesz czytelny i bardzo praktyczny raport, w którym zebrane są najważniejsze informacje.
  • Masz wyznaczone działania, żeby dalej, w przemyślany sposób rozwijać swój biznes.
Uwaga praktyczna: Uważam, że kompleksowa diagnoza jest podstawą do efektywnych działań. SPOCO® Puls pomoże Ci trafnie określić cele działania na LinkedIn i pozwoli osadzić je w szerszym kontekście Twoich działań biznesowych. Jeżeli jednak, z różnych powodów, nie zdecydujesz się na sesję diagnostyczną, możemy od razu przejść do pracy nad LinkedInem, pomijając ten etap.  Jeżeli masz wątpliwości, czy decydować się na diagnozę, umów się na bezpłatną konsultację lub napisz do mnie.    

Etap 2. Szkolenie i wdrażanie wiedzy o LinkedIn

Materiał szkolenia przerabiamy podczas 4 dwugodzinnych, intensywnych spotkań  online. Podczas szkolenia dostajesz całą potrzebną wiedzę, żebyś mógł efektywnie działać i pozyskiwać klientów poprzez LinkedIn. Zaczynamy od podstaw i na każdym spotkaniu dokładamy kolejne elementy. 

Przed każdym spotkaniem otrzymujesz porcję wiedzy z zagadnień, które będziemy omawiać. Dzięki temu, podczas spotkania możemy skupić się na jej implementacji oraz odpowiedziach na Twoje pytania i wątpliwości.

Standardowy układ tematów wygląda następująco:

Spotkanie 1. Twoje cele biznesowe, persona zakupowa i wybór strategii działania na LinkedIn.
Spotkanie 2. Twój osobisty profil na LinkedIn i strona firmowa.
Spotkanie 3. Publikacje i artykuły, pomysły na treść na LinkedIn.
Spotkanie 4. Budowanie sieci kontaktów zgodnych z personą oraz ścieżka pozyskiwania klienta.

Każde spotkanie kończą ćwiczenia, które masz do wykonania przed następnym spotkaniem, żeby w pełni wdrożyć przerobiony materiał. 

Zakres szkolenia oraz kolejność wybranych tematów możemy dopasować tak, żeby był najbardziej odpowiedni do Twojej wiedzy i zaawansowania w użytkowaniu platformy LinkedIn. 

Do 100 dni wsparcia po szkoleniu

Jeżeli zdecydujesz się na pracę ze mną, otrzymujesz dostęp do mojej grupy wsparcia na Facebooku. Masz tam możliwość konsultowania swoich treści, proszenia o opinię, networkingu z innymi uczestnikami grupy oraz zwiększenia zasięgów, dzięki zaangażowaniu pod Twoimi postami. Ja ze swojej strony dbam o cotygodniową motywację oraz dorzucam merytoryczne treści, związane z LinkedIn i szerzej, z marketingiem online. Jest to standardowe wsparcie dla wszystkich uczestników mojego szkolenia z LinkedIn.

Dodatkowo, wybierając Pakiet VIP, otrzymujesz wsparcie w ramach 100 dni SPOCO®. Przez kolejne 14 tygodni spotykamy się na krótkie, ok. godzinne sesje online, w trakcie których: 

  • Planujemy i omawiamy realizację zadań.  
  • Przyglądamy się, co Ci przychodzi z łatwością, a co sprawia trudność.
  • Analizujemy niepowodzenia, szukając lepszych rozwiązań na przyszłość.
  • Dbamy o rytm i systematyczne działania w każdym z fundamentów SPOCO®, dzięki czemu harmonijnie rozwijasz swój projekt.
  • Pracujemy nad nawykami i rutynami, które czynią Cię efektywnym i samodzielnym przedsiębiorcą.
  • Regularnie sprawdzamy, na ile zrealizowałeś cele, które zaplanowałeś na początku. 
  • Wyciągamy i spisujemy wnioski podczas ostatniej sesji podsumowującej.

Ten etap zawiera znacznie więcej niż tylko wsparcie w zakresie publikacji LinkedIn. 

To połączenie wsparcia trenera produktywności, coachingu i mentoringu biznesowego W trakcje współpracy, poza rozwojem Twoich umiejętności w zakresie korzystania z LinkedIn, poszerzasz swoją samoświadomość, uczysz się lepiej zarządzać czasem i zadaniami, rozwijasz swoje mocne strony,  poznajesz efektywne sposoby pracy oraz obszary, które wymagają szczególnej uwagi.  


Wybierz odpowiedni pakiet

Kilka moich referencji