Rafał Rodak – Coach zmiany zawodowej, trener SPOCO
  • Strona główna
  • Poznaj mnie
  • Pracuj ze mną
    • Harmonijny rozwój biznesu
    • Wsparcie w zmianie zawodowej
  • Blog
    • Biznes i freelance
    • Praca i kariera
    • Coaching
    • Jak pracuję
    • Biblioteczka
    • LinkedIn
  • Kontakt
14 kwietnia 2020
Praca i kariera

Popularne strategie szukania pracy

Popularne strategie szukania pracy
14 kwietnia 2020
Praca i kariera

Jak pisze autor książki „Fundamenty kariery”, strategia szukania pracy to koncepcja działania w dłuższej perspektywie czasowej, będąca wyrazem określonej wizji wykorzystania własnych zasobów i kompensacji własnych deficytów, pozwalająca na osiągnięcie złożonego celu, jakim jest znalezienie pracy i podjęcie zatrudnienia. Umożliwia buowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o celowo stosowane wzory działania, zachowania, które mają wyróżniać kandydata spośród innych, aplikujących na to samo stanowisko.

Przykładowe strategie działania na podstawie książki „Fundamenty kariery”:

Strategia płacy minimalnej polega na przyjęciu każdej oferty pracy, która spełnia Twoje minimalne wymagania finansowe. Strategia ta umożliwia szybkie znalezienie pracy, ale czasem poniżej docelowych oczekiwań. Możesz zdecydować się na nią, gdy oferta jest do zaakceptowania „na krótką metę”, musisz szybko znaleźć pracę i jednocześnie kontynuować dalsze poszukiwania.

Jej przeciwieństwem jest strategia wysokiego C, polega na aplikowaniu jedynie na najbardziej prestiżowe i najlepiej płatne stanowiska.

W strategii pierwszego wrażenia wykorzystujesz umiejętności autoprezentacyjne. Celem jest przekonanie rekrutera i pracodawcy, że jesteś najlepszym kandydatem na wybrane stanowisko.

Strategia każdej pracy zakłada, że podejmujesz pracę na każdym stanowisku, na które spełniasz minimalne oczekiwania. Możesz ją zastosować, kiedy zależy Ci na podjęciu pracy u konkretnego pracodawcy. Wykorzystujesz wtedy nadarzającą się okazję, żeby zatrudnić się na jakimkolwiek stanowisku, a potem stopniowo awansować i przemieszczać się wewnątrz struktur firmy na docelowe stanowisko.

Strategia poszerzania oferowanych usług polega na poszerzaniu swoich kompetencji, zachowując aktualne stanowisko. Możesz to zrealizować, biorąc udział w kursach i szkoleniach oferowanych przez pracodawcę lub finansowanych we własnym zakresie. Innym sposobem może być angażowanie się w projekty, które wykraczają poza Toje codzienne obowiązki, a mieszczą się w zakresie Twoich zainteresowań. W efekcie tych działań zdobywasz nowe kwalifikacje, które pozwalają Ci z czasem ubiegać się o awans, podwyżkę lub zmianę ścieżki zawodowej.

Strategia wąskich specjalizacji

Strategia bycia krok przed

Strategia budowania relacji

Strategia tzw. „jajka sadzonego” polega na

Wpisy o podobnej tematyce:

Ciekawe? Skomentuj i podziel się ze znajomymi

  • Facebook
  • Disqus (0)
rafalrodak
Rafał Rodak

Inne popularne wpisy

  • Jak wygląda proces coachingu kariery
  • Trzy etapy zmiany zawodowej
  • 7 powodów, dla których powinieneś działać na LinkedInie
  • Co powinieneś wiedzieć przed pierwszą sesją coachingową
  • Zanim rzucisz pracę, czyli planuj dwa ruchy w przód
Rafał Rodak. Coach zmiany zawodowej
Grupa "LinkedIn dla coachów i freelancerów" na Facebooku

Na stronie

  • Strona główna
  • Poznaj mnie
  • Pracuj ze mną
    • Harmonijny rozwój biznesu
    • Wsparcie w zmianie zawodowej
  • Blog
    • Biznes i freelance
    • Praca i kariera
    • Coaching
    • Jak pracuję
    • Biblioteczka
    • LinkedIn
  • Kontakt

Rafał Rodak

Od 2013 roku wspieram klientów indywidualnych i przedsiębiorców w planowaniu i skutecznym wprowadzaniu zmian w życiu i biznesie.

Copyright © Rafał Rodak. Pasja, rozwój, współpraca
Polityka prywatności