Wydaje Ci się, że żeby zacząć prowadzić firmę, wystarczy odkryć w sobie pasję, mieć pomysł na biznes, a wszystko się jakoś ułoży? Wydaje Ci się, że jak tylko wypuścisz informację, że wystartowałeś z biznesem, klienci zaczną napływać drzwiami i oknami? Gdybyś miał przeczytać tylko jedyną książkę o biznesie, to powinna być właśnie ta pozycja.
Michael E. Gerber jest w biznesie od zawsze. Pierwsze amerykańskie wydania książki ukazało się w 1986 roku, ale autor opracował i szkolił ze swojej metody od 19977 roku. W ciągu tych lat prowadził seminaria i wydawał kolejne wersje książki, których tytuły łączyło tajemnicze hasło „E-Myth”.
Czego się dowiesz z książki
- Jaki jest największy mit, w który wierzą początkujący przedsiębiorcy.
- Jakie role powinien pełnić przedsiębiorca, żeby firma przetrwała i się rozwijała i co się stanie, jeśli którą z nich zaniedbasz.
- Przez jakie fazy rozwoju przechodzi każda firma i o co powinieneś zadbać w każdej z nich.
- Dlaczego powinieneś pracować nad swoją firmą a nie w swojej firmie.
- Dlaczego Twoja firma potrzebuje procedur i opisów stanowisk pracy.
- Co to jest rewolucja przekręć-kluczyk i jaki związek ma z modelem biznesowym i franczyzą.
- Jak wyznaczyć cel podstawowy i strategiczny twojej firmy.
- Jakie typy strategii powinieneś opracować i jak to wszystko spiąć strategią systemową.
Co sprawia, że ją rekomenduję
- Książka pisana jest prostym językiem, w formie dialogu mentora ze swoją podopieczną, która jest wykończona prowadzeniem firmy.
- Przekazuje fundamentalną wiedzę o biznesie, odczarowując mity, które narosły wokół biznesu, jako spełnienia marzeń wielu specjalistów.
- Autor przeprowadza czytelnika przez główne problemy, które pojawiają się wraz z rozwojem firmy, pokazując skuteczne i nieskuteczne sposoby rozwiązania.
- Powinieneś przeczytać tę książkę, jeśli prowadzisz jednoosobową działalność, chociaż duża cześć książki poświęcona jest budowaniu skalowalnego biznesu, w którym będziesz zatrudniać pracowników.
Ciekawe? Skomentuj i podziel się ze znajomymi