LinkedIn.com to serwis społecznościowy, który od początku by tworzony jako sieć służąca do nawiązywania kontaktów biznesowych. Zawodowy charakter tego miejsca powoduje, że jest postrzegany jako „sztywny” czy „odhumanizowany”. Po kilku miesiącach nauki poruszania się w tym medium odkryłem, że LinkedIn jest miejscem przyjaznym i wspierającym budowanie relacji, nie tylko o charakterze zawodowym.
Potencjał LinkedIna
Jeśli szukasz przestrzeni, gdzie możesz stosunkowo szybko wypozycjonować się jako ekspert i chcesz docierać ze swoimi usługami bezpośrednio do odbiorców końcowych, powinieneś uaktywnić się na LinkedIn. A jeśli planujesz zmiany zawodowe, po prostu musisz tam być 🙂
Statystyki LinkedIna
Na początek kilka suchych danych
Dlaczego właśnie LinkedIn
- Miejsce dedykowane zastosowaniom zawodowym
- Możliwość wypozycjonowania się jako ekspert (personal branding)
- Bezpośredni kontakt do decydentów poprzez networking
- Aktywna sieć rekruterów, head hunterów i pośredników
- Możliwość sprawdzania dopasowania do ogłoszeń
- Olbrzymie zasięgi organiczne
- Zbieranie informacji o firmach
Kiedy uaktywnić się na LinkedIn?
Większość kont na LinkedIn jest uśpiona. Prawie puste lub nieaktualne profile, z niewielką liczbą kontaktów i brakiem jakiejkolwiek aktywności. Sytuacja zmienia się, kiedy właściciel takiego konta zaczyna szukać pracy. Wtedy nagle pojawiają aktualizacje profilu, posty z informacją o poszukiwaniu pracy lub prośbą o udostępnienie CV.
I wiesz co? Wtedy jest za późno. Bo jeśli nie masz zbudowanej i zaangażowanej sieci kontaktów, szansa że ludzie Cię zarekomendują, są minimalne. Prawdopodobnie ktoś poleci Twoją publikację, ale raczej nie sprawi to, że będziesz miał zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne.
Kiedy więc uaktywnić się na LinkedIn? Im wcześniej tym lepiej. Jeśli czytałeś mój artykuł na temat etapów zmiany zawodowej to wiesz, że uważam Twój profil LinkedIn za jedno z głównych narzędzie personal brandingu i marketingu osobistego.
Jak zacząć?
- Jeśli nie masz konta na LinkedIn, zarejestruj się
- Przejrzyj sugestie dotyczące osób, które możesz znać
- Możesz też zaimportować kontakty podając swój adres e-mail
- Zaproś mnie 🙂
- Po prostu zacznij korzystać.
Często mówię ludziom, z którymi pracuję, że LinkedIn jest jak Facebook. Tylko fajniejszy.
Chcesz zacząć wykorzystywać LinkedIn do pozyskiwania klientów i zbudować silną markę osobistą lub firmową?
Umów się na bezpłatną konsultację , podczas której podpowiem Ci, jakie kroki możesz wykonać. Wybierz termin konsultacji.
Jeśli chcesz poznać LinkedIn bliżej, zapraszam do mojej grupy na Facebooku:

Natomiast, jeżeli chcesz szybko zacząć budowanie marki osobistą i pozyskiwać klientów poprzez ten serwis, możesz skorzystać z mojego wsparcia. W tym celu przygotowałem szkolenie z LinkedIn. Jest ono prowadzane indywidualnie, podczas kilku spotkań online (na Skype lub Google Meet) i przeprowadzam Cię przez cały proces, od przygotowania strategii działania do pozyskiwania klientów.
Ciekawe? Skomentuj i podziel się ze znajomymi